Novosti > Šekspir u parodiji ovoga vremena

Objavljeno: 22-Jul-2018

Šekspir u parodiji ovoga vremena

About Us

Koncept Dramskog programa kojim Grad teatar ovog ljeta želi da pokaže svojoj publici iz koliko se sve vizura, ideja i žanrova danas mogu čitati klasična literarna djela, upotpunila je i predstava “Shakespeare na Exit”, u režiji Matka Raguža.

Produkcija zagrebačkog “Exit teatra”, u kojoj se sjajni glumci Živko Anočić, Saša Anočić i Marko Makovičić  duhovito i satirično “poigravaju”  sa najvećim i najizvođenijim Šekspirovim djelima – “Hamletom”, “Ričardom III”, “Henrikom VIII”, “Kraljem Lirom”, “Romeom i Julijom”, u svojoj slojevitosti pokazala je mnogo više od vesele glumčke razigranosti i improvizacije. Predstava “Shakespeare na Exit”, zapravo, pravi brojne parodije na “zadatu temu”, od kojih, osim samog Šekspira, niko nije pošteđen. Trojica glumaca koji igraju sve muške i ženske  likove velikog engleskog dramatičara, u sat i četrdeset minuta,   donose parodiju kako na pretencioznost kojom velike institucionalne pozorišne kuće uglavnom rade Šekspira, tako i na samu glumačku profesiju, sujetu umjetnika, na akteulna politička i društvena zbivanja, kako svjetska, tako i ona u regionu, ali i na publiku. Brojni likovi koje vidimo na sceni samo su polazište i “materijal” iz kojeg se izmišlja glumačka igra, igra tijelom, a povremeno i duhom, iz koje nije izgubljena ljepota Šekspirovog stiha, i koja razveseljava publiku. Jer, poruka koja bi se mogla “pročitati” proslije ove predstave je, ako je savremeni svijet toliko tragičan, i ako su Šekspirove tragedije o vlasti, pohlepi, moći, korupciji…., aktuelnije danas, nego u vrijeme kada ih je pisao, onda je kao bjekstvo od te nepodnošljive “lakoće” postojanja najbolji lijek upravo smijeh. 

Kako je izjavio reditelj Matko Raguž, on je bio jako zadovoljan prijemom budvanske publike.

-Ideja od koje smo krenuli bila je činjenica da je toliko mnogo velikih predstava napravljeno po Šekspirovim djelima, a da mi želimo napraviti svoju, u kojoj ćemo se glumački sjajno zabaviti, jer je Exit teatar kazalište glumačkih umjeća, uključujući i improvizaciju. Tako smo počeli, proces rada je trajao dugo, predstava izgleda vrlo zaigrana I prosto pršti od energije, ali to uopšte nije bilo lako postići. Jer, sve, svaki pokret, svaka rečenica, svaka improvizacija je do kraja bila dogovorena, čitavu predstavu smo radili kao jednu glazbenu partituru, gdje sve mora biti potpuno precizno i tačno. Time ona i dobija svoj šarm – istakao je Raguž.

Popularni hrvatski glumac Živko Anočić takođe je, prije svega, bio zadovoljan reakcijom publike, kako je izjavio, a ova predstava okuplja publiku svih generacija, koja voli i ono što u pozorištu nije puki stereotip, već i neki novi senzibilitet.

-Uključujemo neke stvari iz našeg svakidašnjeg života, one koje tište običnog, malog čovjeka, koji je sateran u neki društveni “ćošak”, koji voli i razumije Šekspira, ali su mu u ovo teško vrijeme potrebni i smijeh, i satira, i autocinizam, i malo zabave u pozorištu.

Saša Anočić je “uskočio” u predstavu kada je ona već bila napravljena, ali se sjajno uklopio i svojim glumačkim vještinama donio neku novu aromu, a kako je izjavio, iako uopšte nije lako postići na sceni toliku razigranost, i za njih same je ovaj Šekspir vrsta oduška. Marko Makovičić, koji je takođe oduševio publiku, smatra da ovu predstavu više voli mlađa publika, dok se ona starija podsjeća da je nekada bila mlada, i da su parodija i satira kao žanr posljednjih godina nepravedno došli u “drug red” pozorišnog stvaranja, a zapravo se kroz njih tako dobro može govoriti o našoj svaklidašnjici.

R. Baković           

17-Sep-2018
Drama velikog španskog pesnika i ljubitelja slobode

17-Sep-2018
Živimo vrijeme poraza ljudskosti

28-Aug-2018
Našim političarima ne odgovara pomirenje naroda

21-Aug-2018
Trag vremena - štit, knjiga i nakit

21-Aug-2018
Muzika i umjetnost bez granica

21-Aug-2018
Kad u teatru neko posegne za poezijom uvijek ima publiku

20-Aug-2018
Društvo se i danas treba emancipirati da bi razumjelo ženu

20-Aug-2018
Moramo prestati da živimo strahove malih razlika

19-Aug-2018
Žmurimo pred stvarima koje su izvan zakona, morala, dostojanstva

19-Aug-2018
Kleža uvijek ima publiku

17-Aug-2018
Godine koje su određivale sudbinu generacija

17-Aug-2018
Univerzum bezbrojnih kombinacija

17-Aug-2018
Nušić kao rijetko koji pisac poznaje naš mentalitet

17-Aug-2018
Nušić naš balkanski i svagdanji

15-Aug-2018
Neliberalizam nam ukida kritičko mišljenje I humanizam

14-Aug-2018
Na srpskoj književnoj sceni su faraoni i karteli

14-Aug-2018
Ništa kod Vučića nije fascinatno da zasluži scenu

13-Aug-2018
Studija od izuzetnog značaja za pozorišnu umjetnost regiona

13-Aug-2018
Društvo banalizuje klasike

12-Aug-2018
Opseg emocija skratili smo na najmanji broj

12-Aug-2018
Autentično i impulsivno čitanje Lorkine poezije

11-Aug-2018
Premijera „Krvavih svadbi“ ispraćena ovacijama

9-Aug-2018
Autentično i impulsivno čitanje Lorkine poezije

9-Aug-2018
Impulsivna predstava koja pripada Mediteranu

9-Aug-2018
Večeras predstava kakvu Grad teatar zaslužuje

8-Aug-2018
Klasika nije i ne može biti dogma

7-Aug-2018
Svaki čovjek može da bude glumac, ali pitanje je ko je pravi umjetnik

7-Aug-2018
Živim svoj lični feminizam

7-Aug-2018
Veliki, plemeniti gospodin pozorišta

6-Aug-2018
Spomenik crnogorskom pozorištu

6-Aug-2018
Glupost je postal instrument vladanja

3-Aug-2018
Priča o sistemu i stradanju pojedinca

2-Aug-2018
Glas žena iz manjih sredina

1-Aug-2018
Zašto se vječno smijemo Nušiću

1-Aug-2018
Đorđo Sladoje predstavio novu zbirku poezije na Trgu pjesnika u Budvi

30-Jul-2018
Istina nikada nije nova, samo je nov način na koji se priča

27-Jul-2018
Svaka generacija mora ponovo reći šta je istina

27-Jul-2018
Mediteran u djelima crnogorskih slikara

26-Jul-2018
Andrić nam je, kao Hrist, svima oprao noge

24-Jul-2018
Da biste znali kuda idete, morate da imate elitu

24-Jul-2018
Dvoržak za ekstazu publike

23-Jul-2018
Mitologija nije nego vidljiva, odnosno nevidljiva estetika

22-Jul-2018
Šekspir u parodiji ovoga vremena

22-Jul-2018
Treba čitati da bismo živjeli

20-Jul-2018
Ikona – umjetnost ili religija

19-Jul-2018
Grabarić: Sami smo stvorili šizofreni svijet

17-Jul-2018
Najdžel Kenedi: Svijet je izgubio empatiju

17-Jul-2018
Spektakularna satira o nama, vlasti, Evropi

15-Jul-2018
Spektakl Najdžela Kenedija ispred Starog grada

15-Jul-2018
Furiozna komedija o političkoj manipulaciji

NAPOMENA: “Grad teatar” ima isključivo pravo izmjene programa ili učesnika navedenih u programu, tj. otkaza nastupa pravnim ili fizičkim licima sa kojima nije zaključen pisani ugovor do dana nastupa.