Novosti > Furiozna komedija o političkoj manipulaciji

Objavljeno: 15-Jul-2018

Furiozna komedija o političkoj manipulaciji

About Us

Ovog ljeta Taufer se na Gradu teatru predstavlja najvećim regionalnim pozorišnim projektom do sada – „Barufe“ su nastale po Goldonijevim „Ribarskim svađama“, u adaptaciji genijalnog feralovca Predraga Lucića, a koproducirale su ih tri države (Slovenija, Italija, Hrvatska), četiri teatra (Gledališče Koper, Slovensko gledališče Trst, Gradsko pozorište Pula, SNG Nova Gorica), i igraju se na tri jezika i i nekoliko varijeteta dijalekata Istre, Krasa i Trsta. Furiozna, spektakularna Tauferova komedija o političkoj manipulaciji, sa glumačkom ekipom u kojoj su  Gojmir Lešnjak Gojc, Maša Grošelj, Rok Matek, Igor Štamulak, Gorazd Žilavec, Nika Ivančić, Petra Blašković, Luka Cimprič, Marjuta Slamič, Iztok Mlakar, Andrej Zalesjak, Patrizia Jurinčič i Kristijan Guček, pored brojnih priznanja koje je do sada dobila, upravo je osvojila i nagradu za najbolju predstavu na 5. Međunarodnom festival Tvrđava teatar.  “Mali princ jugoslovenskog teatra”, kako su kritičari svojevremeno nazivali Taufera zbog uvođenja paralelne dramaturgije u svoje predstave , pop ikonografije i drugih noviteta kojima je bitno označio pozorišnu produkciju nekadašnje velike domovine, o predstavi “Barufe” kaže da se ona bavi “malim čovjekom”. “Lucićeva adaptacija Goldonijeve komedije “Ribarske svađe” prenesena je iz Mletačke lagune u Istru, u vrijeme Austrougarske monarhije, i predstavlja svojevrsnu metaforu današnje Evropske unije. U komediji je venecijanski dijalekt zamijenjen narječjem hrvatske i slovenačke Istre. Predstava se doslovno ne odnosi na dnevno- političku situaciju, više je to metafora multietničkoga i multikulturalnog svijeta, u kojem vlast iskorištava maloga čovjeka, čovjeka na rubu, marginalizovanog i pauperizovanog ribara, s kojim vlast manipuliše kao kmetom na političkoj šahovskoj tabli”, zapisao je Taufer.

Prevod teksta uradili su Daniel D. Malalan, Petra Blašković, Patricija Jurinčič, Nataša Ralijan, muziku potpisuje kompozitor Damir Halilović Hal, scenografiju Voranc Kumar, kostime Barbara Stupica, majstor svijetla je Jaka Varmuž, asistent režije Renata Vidič, a predstava se igra večeras u 21 sat, na sceni Terase između crkava.

Posljednje djelo Predraga Lucića

Adaptacija čuvene Goldonijeve komedije posljednje je ostvarenje velikog Predraga Lucića, hrvatskog novinara, književnika, reditelja, koji je preminuo januara ove godine. Lucić je o “Barufama” zapisao:

“U barufama Goldonijevih ribara, njihovih obitelji i batelanata, pred podozrivim očima pomoćnika kancelara i izvjestitelja Kriminala, prepoznali smo u prvom redu barufe ovog svađalačkog vremena. U njegovoj ljudskoj, a ne božanskoj komediji, pronašli smo komički ključ za iščitavanje teško popravljivih ljudskih naravi i još komplikovanijih društvenih odnosa, gdje gotovo da i nema sklada izuzev – svađalačke harmonije”.

13.07. - Vijesti

17-Sep-2018
Drama velikog španskog pesnika i ljubitelja slobode

17-Sep-2018
Živimo vrijeme poraza ljudskosti

28-Aug-2018
Našim političarima ne odgovara pomirenje naroda

21-Aug-2018
Trag vremena - štit, knjiga i nakit

21-Aug-2018
Muzika i umjetnost bez granica

21-Aug-2018
Kad u teatru neko posegne za poezijom uvijek ima publiku

20-Aug-2018
Društvo se i danas treba emancipirati da bi razumjelo ženu

20-Aug-2018
Moramo prestati da živimo strahove malih razlika

19-Aug-2018
Žmurimo pred stvarima koje su izvan zakona, morala, dostojanstva

19-Aug-2018
Kleža uvijek ima publiku

17-Aug-2018
Godine koje su određivale sudbinu generacija

17-Aug-2018
Univerzum bezbrojnih kombinacija

17-Aug-2018
Nušić kao rijetko koji pisac poznaje naš mentalitet

17-Aug-2018
Nušić naš balkanski i svagdanji

15-Aug-2018
Neliberalizam nam ukida kritičko mišljenje I humanizam

14-Aug-2018
Na srpskoj književnoj sceni su faraoni i karteli

14-Aug-2018
Ništa kod Vučića nije fascinatno da zasluži scenu

13-Aug-2018
Studija od izuzetnog značaja za pozorišnu umjetnost regiona

13-Aug-2018
Društvo banalizuje klasike

12-Aug-2018
Opseg emocija skratili smo na najmanji broj

12-Aug-2018
Autentično i impulsivno čitanje Lorkine poezije

11-Aug-2018
Premijera „Krvavih svadbi“ ispraćena ovacijama

9-Aug-2018
Autentično i impulsivno čitanje Lorkine poezije

9-Aug-2018
Impulsivna predstava koja pripada Mediteranu

9-Aug-2018
Večeras predstava kakvu Grad teatar zaslužuje

8-Aug-2018
Klasika nije i ne može biti dogma

7-Aug-2018
Svaki čovjek može da bude glumac, ali pitanje je ko je pravi umjetnik

7-Aug-2018
Živim svoj lični feminizam

7-Aug-2018
Veliki, plemeniti gospodin pozorišta

6-Aug-2018
Spomenik crnogorskom pozorištu

6-Aug-2018
Glupost je postal instrument vladanja

3-Aug-2018
Priča o sistemu i stradanju pojedinca

2-Aug-2018
Glas žena iz manjih sredina

1-Aug-2018
Zašto se vječno smijemo Nušiću

1-Aug-2018
Đorđo Sladoje predstavio novu zbirku poezije na Trgu pjesnika u Budvi

30-Jul-2018
Istina nikada nije nova, samo je nov način na koji se priča

27-Jul-2018
Svaka generacija mora ponovo reći šta je istina

27-Jul-2018
Mediteran u djelima crnogorskih slikara

26-Jul-2018
Andrić nam je, kao Hrist, svima oprao noge

24-Jul-2018
Da biste znali kuda idete, morate da imate elitu

24-Jul-2018
Dvoržak za ekstazu publike

23-Jul-2018
Mitologija nije nego vidljiva, odnosno nevidljiva estetika

22-Jul-2018
Šekspir u parodiji ovoga vremena

22-Jul-2018
Treba čitati da bismo živjeli

20-Jul-2018
Ikona – umjetnost ili religija

19-Jul-2018
Grabarić: Sami smo stvorili šizofreni svijet

17-Jul-2018
Najdžel Kenedi: Svijet je izgubio empatiju

17-Jul-2018
Spektakularna satira o nama, vlasti, Evropi

15-Jul-2018
Spektakl Najdžela Kenedija ispred Starog grada

15-Jul-2018
Furiozna komedija o političkoj manipulaciji

NAPOMENA: “Grad teatar” ima isključivo pravo izmjene programa ili učesnika navedenih u programu, tj. otkaza nastupa pravnim ili fizičkim licima sa kojima nije zaključen pisani ugovor do dana nastupa.