Novosti > Ikona i likovna dekonstrukcija

Objavljeno: 6-Jul-2018

Ikona i likovna dekonstrukcija

About Us

Izložbom „Ikona i likovna dekonstrukcija“, koja je preksinoć otvorena u starogradskoj crkvi Santa Maria in Punta, svečano je počeo likovni program ovogodišnjeg festivala „Grad teatar“ u Budvi. Javna ustanova „Grad teatar“ realizovala je izložbu u saradnji Dukley European Art Community (DEAC).

Na izložbi, koja je otvorena do 18. jula, izložena su djela ukrajinskog fotografa i slikara Arsena Savadova iz projekta “Underground 2000” (“Podzemlje 2000”), ruskog slikara i teoretičara umjetnosti Dmitrija Gutova - skulpture od metala “Trojstvo” i “Blagovijest” iz projekta E’IK’ŌN iz 2012, kao i “Isusov dodir” umjetničke grupe “Elektroboutique”, koju čine Aleksej Šulgin i Aristarh Černišev.

Navodeći da je riječ o saradnji sa javne ustanove sa Dukley European Art Community, predsjednik Savjeta JU „Grad teatar“ prof. dr Siniša Jelušić da je ovaj projekt već predstavljen bio u Milanu i Njujorku.
Otvarajuči izložbu, direktor DEAC Marat Geljman kazao je da su srećni što se upravo otvara u starogradskoj crkvi.

“Već 50 godina, vjerovatno i više, postoji, mogu reći, duboko nerazumijevanje između umjetnika i crkve. Često možete da čujete od duhovnih lica da ne treba miješati umjetnost i religiju; radio sam dosta projekta na temu veze između religije i umjetnosti. Umjetnik koji se obraća ovoj temi stupa u svjevrsni dijalog sa drugim umjetnicima. Prosto, i savremene umjetnike interesuju radovi drevnih, starih poput Andrea Rubljova, Leonarda da Vinčija, gotovo 70 odsto likovne umjetnosti je urađeno na religiozne teme“, naglasio je Geljman.

Prema njegovim riječima, u Rusiji je do 15. vijeka sva umjetnost bila posvećena religiji.

“Nije bilo druge umjetnosti. Ovdje su predstavljena tri projekta i svaki od njih ima specifičnu misiju“, naglasio je Geljman.

Arsen Savadov je poznati ukrajinski konceptualni fotograf i slikar jermenskog porijekla. Tokom devedesetih postao je poznat po projektu,,Deepinsider”, revolucionarnom za to vrijeme, koji se sastoji od serije fotografskih radova uključujući “Donbass-Chocolate” (“Donbas-Čokolada”) i “Fashion on the Cemetery” (“Moda na groblju”). Kao nastavak šokantnih priča kroz fotografiju 1999. godine nastala je serija,,Underground 2000” - serija slika koje su reprodukovale fragmente Đotovih fresaka u rudnicima soli.

Dmitrij G. Gutov predstavlja novu seriju svojih trodimenzionalnih radova u metalu. Ovaj put uzima kao izvor drevne ruske ikone.

Na Trgu pjesnika 17. jula biće održana i panel-diskusija na temu “Ikona i likovna dekonstrukcija”.

6.07. - Vijesti

17-Sep-2018
Drama velikog španskog pesnika i ljubitelja slobode

17-Sep-2018
Živimo vrijeme poraza ljudskosti

28-Aug-2018
Našim političarima ne odgovara pomirenje naroda

21-Aug-2018
Trag vremena - štit, knjiga i nakit

21-Aug-2018
Muzika i umjetnost bez granica

21-Aug-2018
Kad u teatru neko posegne za poezijom uvijek ima publiku

20-Aug-2018
Društvo se i danas treba emancipirati da bi razumjelo ženu

20-Aug-2018
Moramo prestati da živimo strahove malih razlika

19-Aug-2018
Žmurimo pred stvarima koje su izvan zakona, morala, dostojanstva

19-Aug-2018
Kleža uvijek ima publiku

17-Aug-2018
Godine koje su određivale sudbinu generacija

17-Aug-2018
Univerzum bezbrojnih kombinacija

17-Aug-2018
Nušić kao rijetko koji pisac poznaje naš mentalitet

17-Aug-2018
Nušić naš balkanski i svagdanji

15-Aug-2018
Neliberalizam nam ukida kritičko mišljenje I humanizam

14-Aug-2018
Na srpskoj književnoj sceni su faraoni i karteli

14-Aug-2018
Ništa kod Vučića nije fascinatno da zasluži scenu

13-Aug-2018
Studija od izuzetnog značaja za pozorišnu umjetnost regiona

13-Aug-2018
Društvo banalizuje klasike

12-Aug-2018
Opseg emocija skratili smo na najmanji broj

12-Aug-2018
Autentično i impulsivno čitanje Lorkine poezije

11-Aug-2018
Premijera „Krvavih svadbi“ ispraćena ovacijama

9-Aug-2018
Autentično i impulsivno čitanje Lorkine poezije

9-Aug-2018
Impulsivna predstava koja pripada Mediteranu

9-Aug-2018
Večeras predstava kakvu Grad teatar zaslužuje

8-Aug-2018
Klasika nije i ne može biti dogma

7-Aug-2018
Svaki čovjek može da bude glumac, ali pitanje je ko je pravi umjetnik

7-Aug-2018
Živim svoj lični feminizam

7-Aug-2018
Veliki, plemeniti gospodin pozorišta

6-Aug-2018
Spomenik crnogorskom pozorištu

6-Aug-2018
Glupost je postal instrument vladanja

3-Aug-2018
Priča o sistemu i stradanju pojedinca

2-Aug-2018
Glas žena iz manjih sredina

1-Aug-2018
Zašto se vječno smijemo Nušiću

1-Aug-2018
Đorđo Sladoje predstavio novu zbirku poezije na Trgu pjesnika u Budvi

30-Jul-2018
Istina nikada nije nova, samo je nov način na koji se priča

27-Jul-2018
Svaka generacija mora ponovo reći šta je istina

27-Jul-2018
Mediteran u djelima crnogorskih slikara

26-Jul-2018
Andrić nam je, kao Hrist, svima oprao noge

24-Jul-2018
Da biste znali kuda idete, morate da imate elitu

24-Jul-2018
Dvoržak za ekstazu publike

23-Jul-2018
Mitologija nije nego vidljiva, odnosno nevidljiva estetika

22-Jul-2018
Šekspir u parodiji ovoga vremena

22-Jul-2018
Treba čitati da bismo živjeli

20-Jul-2018
Ikona – umjetnost ili religija

19-Jul-2018
Grabarić: Sami smo stvorili šizofreni svijet

17-Jul-2018
Najdžel Kenedi: Svijet je izgubio empatiju

17-Jul-2018
Spektakularna satira o nama, vlasti, Evropi

15-Jul-2018
Spektakl Najdžela Kenedija ispred Starog grada

15-Jul-2018
Furiozna komedija o političkoj manipulaciji

NAPOMENA: “Grad teatar” ima isključivo pravo izmjene programa ili učesnika navedenih u programu, tj. otkaza nastupa pravnim ili fizičkim licima sa kojima nije zaključen pisani ugovor do dana nastupa.