Novosti > Otvoren likovni program 32. festivala Grad teatar Budva

Objavljeno: 5-Jul-2018

Otvoren likovni program 32. festivala Grad teatar Budva

About Us

U srijedu, 04. jula, otpočinje i likovni program ovogodišnjeg festivala. U crkvi Santa Marija u budvanskom Starom gradu, sa početkom u 21 čas, biće otvorena izložba „Ikona i likovna dekonstrukcija“, koju JU „Grad teatar“ realizuje u saradnji sa Evropskom umjetničkom zajednicom Duklei (Dukley European Art Community).

Na izložbi će biti izložena djela ukrajinskog fotografa i slikara Arsena Savadova iz projekta ,,Underground 2000” (,,Podzemlje 2000”), ruskog slikara i teoretičara umjetnosti Dmitrija Gutova (
skulpture od metala “Trojstvo” i “Blagovijest” iz projekta E'IK'ŌN iz 2012.) i djelo “Isusov dodir” umjetničke grupe ,,Elektroboutique", koju čine Aleksej Šulgin i  Aristarh Černišev.

Arsen Savadov je poznati ukrajinski konceptualni fotograf i slikar jermenskog  porijekla. Rođen je 1962. godine u Kijevu, u porodici Vladimira Savadova, ilustratora knjiga, koji je porijeklom iz Bakua u Azerbejdžanu. Studirao je slikarstvo u umjetničkoj školi ,,State Art School Shevchenko”. Diplomirao je na Umjetničkom  institutu u Kijevu (Kiev Art Institute), gdje živi i radi. Tokom devedesetih, Savadov je postao poznat po projektu ,,Deepinsider", revolucionarnom za to vrijeme, koji se sastoji od serije fotografskih radova  uključujući ,,Donbass–Chocolate" (,,Donbas-Čokolada”) i ,,Fashion on the Cemetery" (,,Moda na groblju”). Njegovo ime je pogotovo postalo prepoznatljivo nakon projekta sa rudarima u baletskim haljinama– pačkama  (serija fotografija "Donbass-Chocolate"). Kao nastavak šokantnih priča kroz fotografiju 1999. godine nastala je serija ,,Underground 2000" – serija slika koje su reprodukovale fragmente Đotovih fresaka  u rudnicima soli.

Dmitrij G. Gutov rođen je 10. decembra 1960. godine u Moskvi. Od 1978. do 1980. studirao je na Psihološkom fakultetu Moskovskog državnog pedagoškog univerziteta V.I. Lenjin (Psychological Faculty at the Moscow State Pedagogical University of V.I. Lenin). Takođe u Moskvi, na Fakultetu javnih zanimanja (Faculty of public professions - FOP) bio je angažovan u akademskom crtanju pod rukovodstvom Mihaila Maksimoviča Kukunova. Dmitrij Gutov predstavlja novu seriju svojih trodimenzionalnih radova u metalu. Ovaj put uzima kao izvor drevne ruske ikone. Rad sa ikonografijom sasvim je logičan sa formalne tačke gledišta, s obzirom na to da je dobro poznato da se ikone temelje na tzv. ,,exempla” – crtanim uzorcima slika- jednom skupu crteža koji je bio u vlasništvu praktično svakog profesionalnog ikonopisca. Sam Gutov tvrdi da je odlučio da ne koristi nijedan od pomenutih crtanih uzoraka  (,,exempla”), koji su ,,preživjeli” u arhivima zbog toga koliko su standardiziovani. Zaista, kreativni trenutak u ruskoj ikoni ne nastaje činom kopiranja i ponavljanja, već baš potiče iz ,,neuspjeha”, tj. nastaje onda kada dođe do nepredviđenog odstupanja od izvornih formi.

 

,,Electroboutique” je jedinstvena kompanija koja se bavi proizvodnjom kreativne elektronike, ujedno je i galerija medijske umjetnosti i umjetnički nastrojen kolektiv. Naši proizvodi razvijaju se u savremene tehnološke oblike, - jednostavne, tj. korisniku prilagođene elektronske uređaje i kompjuterske programe, koji su istovremeno i svojevrsna umjetnička djela. Naši proizvodi postoje izvan nacionalnih i kulturnih granica; mogu se vidjeti u modernim enterijerima, kao i na savremenim umjetničkim izložbama i na umjetničkim sajmovima. Naši sjajni  proizvodi nastali su spajanjem ,,cool” estetike sa informacionim tehnologijama, modernim dizajnom, pop artom i obradom podataka u realnom vremenu. Naše tehnike spajaju ,,open source” (otvoreni kod) i ,,proprietary solutions” (usluge koje pruža konkretno jedan prodavac ili kompanija) sa najboljim izumima u domenu medijske umjetnosti proteklih desetljeća. Prateći najnovije kritičke diskurse, stvaramo savremene umjetničke proizvode prilagođene tržištu. ,,Jesus Touch” je rezultat  tehnoloških, vizuelnih i komunikacijskih mogućnosti modernog svijeta. To nije samo ,,umjetnički” interfejs, tj. komponenta za pokretanje slike dodirom, već i interaktivni prozor u paradoksalni svijet moderne tehnokulture.

 

Izložba je otvorena do 18. jula, a 17. jula, na Trgu pjesnika će biti održana i panel-diskusija na temu “Ikona i likovna dekonstrukcija”.

 

 

17-Sep-2018
Drama velikog španskog pesnika i ljubitelja slobode

17-Sep-2018
Živimo vrijeme poraza ljudskosti

28-Aug-2018
Našim političarima ne odgovara pomirenje naroda

21-Aug-2018
Trag vremena - štit, knjiga i nakit

21-Aug-2018
Muzika i umjetnost bez granica

21-Aug-2018
Kad u teatru neko posegne za poezijom uvijek ima publiku

20-Aug-2018
Društvo se i danas treba emancipirati da bi razumjelo ženu

20-Aug-2018
Moramo prestati da živimo strahove malih razlika

19-Aug-2018
Žmurimo pred stvarima koje su izvan zakona, morala, dostojanstva

19-Aug-2018
Kleža uvijek ima publiku

17-Aug-2018
Godine koje su određivale sudbinu generacija

17-Aug-2018
Univerzum bezbrojnih kombinacija

17-Aug-2018
Nušić kao rijetko koji pisac poznaje naš mentalitet

17-Aug-2018
Nušić naš balkanski i svagdanji

15-Aug-2018
Neliberalizam nam ukida kritičko mišljenje I humanizam

14-Aug-2018
Na srpskoj književnoj sceni su faraoni i karteli

14-Aug-2018
Ništa kod Vučića nije fascinatno da zasluži scenu

13-Aug-2018
Studija od izuzetnog značaja za pozorišnu umjetnost regiona

13-Aug-2018
Društvo banalizuje klasike

12-Aug-2018
Opseg emocija skratili smo na najmanji broj

12-Aug-2018
Autentično i impulsivno čitanje Lorkine poezije

11-Aug-2018
Premijera „Krvavih svadbi“ ispraćena ovacijama

9-Aug-2018
Autentično i impulsivno čitanje Lorkine poezije

9-Aug-2018
Impulsivna predstava koja pripada Mediteranu

9-Aug-2018
Večeras predstava kakvu Grad teatar zaslužuje

8-Aug-2018
Klasika nije i ne može biti dogma

7-Aug-2018
Svaki čovjek može da bude glumac, ali pitanje je ko je pravi umjetnik

7-Aug-2018
Živim svoj lični feminizam

7-Aug-2018
Veliki, plemeniti gospodin pozorišta

6-Aug-2018
Spomenik crnogorskom pozorištu

6-Aug-2018
Glupost je postal instrument vladanja

3-Aug-2018
Priča o sistemu i stradanju pojedinca

2-Aug-2018
Glas žena iz manjih sredina

1-Aug-2018
Zašto se vječno smijemo Nušiću

1-Aug-2018
Đorđo Sladoje predstavio novu zbirku poezije na Trgu pjesnika u Budvi

30-Jul-2018
Istina nikada nije nova, samo je nov način na koji se priča

27-Jul-2018
Svaka generacija mora ponovo reći šta je istina

27-Jul-2018
Mediteran u djelima crnogorskih slikara

26-Jul-2018
Andrić nam je, kao Hrist, svima oprao noge

24-Jul-2018
Da biste znali kuda idete, morate da imate elitu

24-Jul-2018
Dvoržak za ekstazu publike

23-Jul-2018
Mitologija nije nego vidljiva, odnosno nevidljiva estetika

22-Jul-2018
Šekspir u parodiji ovoga vremena

22-Jul-2018
Treba čitati da bismo živjeli

20-Jul-2018
Ikona – umjetnost ili religija

19-Jul-2018
Grabarić: Sami smo stvorili šizofreni svijet

17-Jul-2018
Najdžel Kenedi: Svijet je izgubio empatiju

17-Jul-2018
Spektakularna satira o nama, vlasti, Evropi

15-Jul-2018
Spektakl Najdžela Kenedija ispred Starog grada

15-Jul-2018
Furiozna komedija o političkoj manipulaciji

NAPOMENA: “Grad teatar” ima isključivo pravo izmjene programa ili učesnika navedenih u programu, tj. otkaza nastupa pravnim ili fizičkim licima sa kojima nije zaključen pisani ugovor do dana nastupa.