Novosti > Sonata ponovila uspjeh u Budvi

Objavljeno: 11-Jul-2017

Sonata ponovila uspjeh u Budvi

About Us

Koprodukcija Grad teatra i beogradskog  Ateljea 212, čijom je premijerom  budvanski festival prošle godine obilježavao svoje 30. jubilarno izdanje,  „Jesenja sonata“,  po drami  Ingmara Bergmana, u režiji Jagoša Markovića, sa velikim uspjehom se vratila na svoju „matičnu“ scenu. 

U dvije festivalske večeri, kultno djelo jednog od najznačajnijih evropskih i svjetskih filmskih i pozorišnih stvaralaca izvedeno je pred prepunim gledalištem scene Terase između crkava, koje je ovacijama ispratilo glumačku ekipu predstave  - Tanju Bošković  (Šarlota), Branku Šelić (Eva), Mladena Andrejevića (Viktor), i Jelenu Petrović (Helena). Prošlog ljeta, prva premijerna izvođenja “Jesenje  sonate“ bila su na sceni “Vještice” u Bečićima,  zatim  u Ateljeu 212,  gdje je sa Markovićevom predstavom započela nova pozorišna sezona u ovoj kući, a tokom proteklih godinu dana ona se pokazala kao jedna od najuspješnijih i najzapaženijih na beogradskim scenama. 

Tanji Bošković,  jednoj od najpopularnijih jugoslovenskih i srpskih filmskih i pozorišnih glumica,  uloga Šarlote donijela je priznanja kritike, a ovog ljeta, kao i prošlog, od budvanske publike nagrađena je aplauzima i ovacijama. 

“Uzbudljivih godinu dana živi 'Jesenja sonata', koja doživljava katarzu na svakom izvođenju, i sa velikim zadovoljstvom dosta smo se naigrali ove predstave. Ona je nastala, kako je Jagoš Marković govorio, iz potrebe za duhovnošću, za dubinom, tišinom, istinom i katarzom, koje su nam danas, čini mi se, najpotrebnije. 'Jesenja sonata' je možda najviše namjenjena ljudima koji su se sklonili, koji su 'emigrirali' u svoju stvarnost, nadjačani bukom i prostotom, lažima i beskrupuloznošću ovog vremena, usamlj eni na svaki način. U Ateljeu je ova predstava još zgusnutija, igramo je s bubicama, što stvara utisak jedne nadrealnosti - ne zna se do kraja da li su se akteri drame uopšte sreli, da li se taj susret Eve sa njenom majkom Šarlotom uopšte dogodio, ili ona samo zamišlja to što želi da joj kaže. Jagoš Marković je htio da napravi upravo takvu predstavu,  on je orkestrirao.  Naravno, “Jesenja sonata” može da ima i drugačiji život, takođe vrlo uzbudljiv, na otvorenoj sceni - dva izvođenja na Grad teatru ove godine, pred prepunim gledalištem koje je tako pažljivo pratilo svaku našu riječ, i toliko aplauza na kraju, čine to  da i mi glumci aplaudiramo toj divnoj publici”, opisala je svoj doživljaj legendarna glumica.

Bošković ističe da je tokom trideset jedne godine, koliko traje Grad teatar,  bila čast i privilegija igrati na budvanskim scenama, kako zbog izvanrednog odabira dramskih naslova, tako i zbog fantastične publike koju je profilisao ovaj festival.  

“Jedan od razloga koji me je ispunjavao radošću tokom rada na predstavi, koja je nešto najbolje, najljepše i najkomplikovanije što sam do sada radila u životu, jeste i to što je prva premijera bila zakazana u Budvi”, ističe  Tanja Bošković.

Branka Šelić, koju publika Grad teatra pamti po izvanrednim glumačkim ostvarenjima u predstavama Jagoša Markovića, “Kate Kapuralica”, “Dekameron - dan ranije”, “Kokoška”…, smatra da nas se

“Jesenja sonata” ove godine još više tiče  nego prošle, kada je premijerno izvedena u Budvi, da ima utisak, zbog svega što se dešava u našim porodicama i ličnim odnosima i društvima, da je još potrebnija, angažovanija, bolnija, i da još više uzbuđuje gledaoce. 

“Gradeći lik Eve krenula sam od toga da joj je duša na neki način izlomljena, ali da su centar njenog bića, njeno uporište ipak nada i vjera, snaga da traga za istinom, da ne zatrpava svoj život lažima, a mislim da to većina ljudi danas izbjegava, što je negdje i uzrok mnogih naših nesreća, ličnih, intimnih, pa i onih društvenih, kolektivnih. 

Ako pogledate ovaj Bergmanov tekst, onda vidite  s kakvom ozbiljnom nacijom imate posla, koliko je to sve duboko promišljeno, koliko se  značaja daje i čovjeku, i nečemu što je duhovno”, kaže  Šelić, ističući da cijela ekipa jako voli ovu predstavu,  da  je igra sa mnogo emocija, i da je ona lično vrlo srećna što je ponovo u Budvi.

Poezija - performans Dragana Boškovića na Trgu pjesnika

Književni program Grad teatra nastavlja se večeras u 21 sat gostovanjem pjesnika Dragana Boškovića, koji je na ovdašnjoj javnoj sceni poznat i kao esejist, naučni radnik, autor više monografija u Srbiji i u inostranstvu.   Bošković je laureat brojnih nagrada za poeziju, kao što su „Matićev šal“, „Brankova nagrada“, „Branko Ćopić“..., a prevođen je na engleski, španski, japanski, poljski, češki i slovenački jezik. Na Trgu pjesnika Bošković će se predstaviti zbirkom poezije „the Clash“, koja je nastala, kako je izjavio, iz svih gena kulture, rokenrola i njegove lektire. Ako nam je kultura omogućila da vidimo, čujemo, pišemo, čulno osećamo i sanjamo - što je opšte mjesto savremene epistemologije - onda je to iskustvo jedino i samo naše lično iskustvo. Sve što kulturno jesam, sve kulturno moje, sakupljeno je u “Clash-u”. Performans čitanja poezije, pod nazivom “The Vocal Clash”, izvode: Dragan Bošković - Džo Stramer, Aleksandra Stojanović - Toper Hedon, Slavica Nikolić- Pol Simonon, DanicaSavić - Mik Džouns.

Grad teatar je glas građanstva i svake vrste emancipovanosti

“Moji važni glumački počeci u vezi su upravo sa predstavama Jagoša Markovića i gostovanja na festivalu Grad teatar, i kad se osvrnem i napravim nekakav vrijemeplov, ne mogu da vjerujem da je toliko godina proteklo od tada. Divna je budvanska publika, uvijek ponese glumce, kao i ljudi koji rade ovaj festival, i koji se tako grčevito bore da on opstane. Grad teatar treba da bude primjer kako moramo da se borimo za kulturu, jer je najlakše dići ruke od svega, i dopustiti da pobijede vulgarnost i prostota.  Ovaj festival je taj glas građanstva, kulturne, društvene i svake druge emancipovanosti i osvješćenosti, i fantastično je što uprkos svim teškim okolnostima još traje, i što ga dio Budvana još čuva”, smatra Branka Šelić.

11.07. - Vijesti

14-Aug-2018
Na srpskoj književnoj sceni su faraoni i karteli

14-Aug-2018
Lutka i arhetip

14-Aug-2018
Ništa kod Vučića nije fascinatno da zasluži scenu

13-Aug-2018
Studija od izuzetnog značaja za pozorišnu umjetnost regiona

13-Aug-2018
Društvo banalizuje klasike

12-Aug-2018
Opseg emocija skratili smo na najmanji broj

12-Aug-2018
Autentično i impulsivno čitanje Lorkine poezije

11-Aug-2018
Premijera „Krvavih svadbi“ ispraćena ovacijama

9-Aug-2018
Autentično i impulsivno čitanje Lorkine poezije

9-Aug-2018
Impulsivna predstava koja pripada Mediteranu

9-Aug-2018
Večeras predstava kakvu Grad teatar zaslužuje

8-Aug-2018
Klasika nije i ne može biti dogma

7-Aug-2018
Svaki čovjek može da bude glumac, ali pitanje je ko je pravi umjetnik

7-Aug-2018
Živim svoj lični feminizam

7-Aug-2018
Veliki, plemeniti gospodin pozorišta

6-Aug-2018
Spomenik crnogorskom pozorištu

6-Aug-2018
Glupost je postal instrument vladanja

3-Aug-2018
Priča o sistemu i stradanju pojedinca

2-Aug-2018
Glas žena iz manjih sredina

1-Aug-2018
Zašto se vječno smijemo Nušiću

1-Aug-2018
Đorđo Sladoje predstavio novu zbirku poezije na Trgu pjesnika u Budvi

30-Jul-2018
Istina nikada nije nova, samo je nov način na koji se priča

27-Jul-2018
Svaka generacija mora ponovo reći šta je istina

27-Jul-2018
Mediteran u djelima crnogorskih slikara

26-Jul-2018
Andrić nam je, kao Hrist, svima oprao noge

24-Jul-2018
Da biste znali kuda idete, morate da imate elitu

24-Jul-2018
Dvoržak za ekstazu publike

23-Jul-2018
Mitologija nije nego vidljiva, odnosno nevidljiva estetika

22-Jul-2018
Šekspir u parodiji ovoga vremena

22-Jul-2018
Treba čitati da bismo živjeli

20-Jul-2018
Ikona – umjetnost ili religija

19-Jul-2018
Grabarić: Sami smo stvorili šizofreni svijet

17-Jul-2018
Najdžel Kenedi: Svijet je izgubio empatiju

17-Jul-2018
Spektakularna satira o nama, vlasti, Evropi

15-Jul-2018
Spektakl Najdžela Kenedija ispred Starog grada

15-Jul-2018
Furiozna komedija o političkoj manipulaciji

13-Jul-2018
Nismo dorasli za demokratiju

11-Jul-2018
"Evgenije Onjegin" ispraćen ovacijama u Budvi

10-Jul-2018
OBAVJEŠTENJE - Rezervisane ulaznice Grada teatra

9-Jul-2018
Pohlepe I licemjerje naših dana

6-Jul-2018
Ikona i likovna dekonstrukcija

5-Jul-2018
Otvoren likovni program 32. festivala Grad teatar Budva

4-Jul-2018
"DAJEM REČ TEATRU" Dragan Mićanović u Budvi otvorio festival Grad teatar

2-Jul-2018
Potvrde za dolazak na svečano otvaranje 32. festivala primamo do 13:00h

30-Jun-2018
Grad teatar otvara „Romeo i Julija“

29-Jun-2018
Obavještenje - cijena ulaznica

30-May-2018
Održan Kick off sastanak projekta ”TOURNEE – Pozorišta za razvoj turizma u Evropi” 24.-25.maja u Fieru, Albanija

30-Apr-2018
Najava preliminarnog programa XXXII festivala Grad teatar

30-Apr-2018
Konferencija za novinare povodom predstavljanja preliminarnog programa XXXII festivala „Grad teatar“

24-Apr-2018
21.04. u 20h "Sudnji dan" u Crvenoj komuni

NAPOMENA: “Grad teatar” ima isključivo pravo izmjene programa ili učesnika navedenih u programu, tj. otkaza nastupa pravnim ili fizičkim licima sa kojima nije zaključen pisani ugovor do dana nastupa.