Novosti > Najava preliminarnog programa XXXII festivala Grad teatar

Objavljeno: 30-Apr-2018

Najava preliminarnog programa XXXII festivala Grad teatar

About Us

XXXII festival „Grad teatar“ ima za polaznu ideju temu klasika u pozorištu danas. Sagledavajući dominantne programske tokove u pozorišnim centrima, uočili smo da se,nakon višedecenijskog istraživanja i eksperimentisanja novim formama, uslovljenim i novim poetičkim osnovama savremenih dramskih tekstova, sve više pažnje posvećuje kanonskom korpusu klasičnih tekstova i pokušaju njegovog i ponovnog i novog iščitavanja.

Moramo napomenuti da je jedna od programskih tendencija „Grada teatar“ uvijek i njegovala ovu vrstu pozorišnog izraza, imajući u vidu produkcionu djelatnost festivala, kojom su upravo i tematizovani tekstovi klasičnog dramskog opusa, ali i klasike uvezane sa lokalnom tradicijom.

Ove godine, odlučili smo da to bude i noseća ideja festivala ne samo u produkcionom dijelu programa, već i u domenu osmišljavanja segmenta u vezi sa gostovanjima u dramskom programu.

Važno je napomenuti da ćemo u predstojećem izdanju festivala realizovati tri koprodukciona projekta, zasnovana na polaznoj ideji.

Prvom predstavom, koja će biti izvedena sredinom jula mjeseca, obilježavamo 100 godina od rođenja Ingmara Bergmana. Radimo predstavu „Prizori iz bračnog života“, koju će režirati Ana Tomović, čije smo najbolje predstave bili u prilici da odgledamo i na scenama „Grada teatra“, ali koja po prvi put i režira kod nas, i ne samo to, već po prvi put režira i u Crnoj Gori. U ovoj duodrami će igrati Dragan Mićanović i Tamara Krcunović.

Vodeći se dugoročnim planom da svake godine omogućimo i djeci da se upoznaju sa novim pozorišnim ostvarenjima, odlučili smo se i za crnogorsku koprodukciju sa pozorištima, koja se bave i stvaralaštvom za djecu u mlade (NVO Teatar mladih, „Gradsko pozorište“ iz Podgorice, Herceg-fest iz Herceg Novog i Kulturni centar Kotor), kojom je tematizovana jedna od najpoznatijih Ezopovih basni „Cvrčak i Mrav“, u tekstu Marine Depolo po motivima poznate basne, a u režiji Branka Ilića i sa afirmisanim mladim glumcima.

Centralni događaj ovogodišnjeg festivala planiran je za prvu polovinu avgusta mjeseca, kada očekujemo premijerno izvođenje Lorkinih „Krvavih svadbi“ u režiji jednog od najangažovanijih i najinovativnijih mladih reditelja u domenu iščitavanja tekstova klasične književnosti, Igora Vuka Torbice. Predstava će se realizovati u koprodukciji sa Srpskim narodnim pozorištem iz Novog Sada, i u njoj će igrati ekipa glumaca pomenutog pozorišta i glumaca iz Crne Gore. Ujedno, i sam moto XXXII festivala, kao i vizuelno rješenje, inspirisani su tekstom Lorkine drame, napisane 1932. godine, čije je prvo uprizorenje na sceni režirao i sam Lorka.

Klasična djela dramske književnosti su okosnica i gostujućeg dramskog dijela festivalskog programa. Za kreiranje ovog dijela programa, angažovali smo stručnog konsultanta g. Bojana Munjina, renomiranog poznavaoca pozorišnih prilika, pozorišnog kritičara i selektora jednog od najznačajnijih pozorišnih festivala u regionu. U saradnji sa stručnim konsultantom, tim JU je odabrao sledeće gostujuće naslove, pri čemu napominjemo da govorimo o preliminarnom programu, budući da zavisimo od konačnog broja scena, koje bismo do početka festivala imali na raspolaganju. Sigurni smo da će festival otvoriti prije mjesec dana premijerno izvedena predstava Bosanskog narodnog pozorišta iz Zenice „Romeo i Julija“, u režiji Selme Spahić. Dogovoreno je i gostovanje Pozorišta mladih iz Novog Sada, sa novom predstavom budvanskog reditelja Borisa Liješevića, nastaloj po Puškinovom „Evgeniju Onjeginu“, istog naslova. Veliki i uspješni koprodukcioni projekat četiri pozorišne kuće, iz Kopra, Trsta, Pule i Nove Gorice, predstava „Barufe“, nastala po Goldonijevim „Ribarskim svađama“ i po adaptaciji teksta Predraga Lucića, biće izvedena 13. jula na sceni između crkava. Potom gostuje monodrama jednog od vodećih glumaca regiona Ozrena Grabarića, rađena po tekstu N. V. Gogolja „Dnevnik jednog luđaka“, projekat koji je definitivno obilježio pozorišne sezone okruženja.

Publika će biti u prilici da vidi i prošlogodišnju zapaženu koprodukcija CZK Tivat i Bitef teatra iz Beograda, plesnu predstavu po motivima Šekspirove drame „Magbet“, čiju koreografiju potpisuje  Miloš Isailović.

Gostovaće nam i Crnogorsko narodno pozorište sa jednom od najboljih predstava prethodne sezone, crnom komedijom „Samoubica“, nastaloj po tekstu Nikolaja Erdmana, a u režiji Veljka Mićunovića.

Još jedna izuzetno uspješna predstva iz Hrvatske gostuje u završnici festivala. Riječ je o Krležinom tekstu „U agoniji“, autorski projekat troje glumaca, koji i igraju u predstavi.

Budući da se ove godine navršava 80 godina od smrti najvećeg komediografa i jednog od najvećih i najvažnijih dramskih stvaralaca ovih prostora, nepotkupljivog analitičara ljudskih vrlina, a posebno mana, Branislava Nušića, odlučili smo se da dio programa posvetimo obilježavanju ovog datuma. Tako će na sceni „Grada teatra“ biti izvedena djela: predstava Naradnog pozorišta iz Beograda u režiji Jagoša Markovića „Ožalošćena porodica“ i predstave Srpskog narodnog pozorišta iz Novog Sada „Gospođa ministarka“ (režija: Radoslav Milenković)  i „Autobigorafija“ (režija: Predrag Štrbac).

Ono što je važno naglasiti jeste to da će dramski program pratiti i simpozijum na temu Klasika u pozorištu danas, koji će okupiti pozorišne stručnjake regiona, a koji će moderirati Bojan Munjin. Simpozijum je planiran za prvu polovinu avgusta.

Što se književnog programa ovogodišnjeg festivala tiče, nastavljamo sa predstavljanjem nekih od najzanimljivijih izdanja objavljenih u prethodnoj godini regiona. Međutim, budući da su pregovori sa nekim od gostiju i dalje u toku, nećemo još uvijek objavljivati kompletan program, ali već sada najavljujemo gostovanja Radoslava Petkovića, Dragana Radulovića, Vladimira Pištala, Borislava Jovanovića, Filipa Grbića, Nenada Šaponje,...

U likovnom dijelu programa planiramo da organizujemo dvije izložbe. Stručni konsultant za likovni program XXXII festivala je dr Aleksandar Čilikov.

Muzički program ovogodišnjeg festivala će se odvijati kroz pet žanrovski različitih koncerata. I ovaj festival, kao i neke prethodne, obilježiće veći orkestarski programi i jedan horski nastup.

Kompletne informacije o svim programima će biti blagovremeno objavljene, kako bi publika i ove godine bila u prilici da svoje vrijeme uskladi sa rasporedom dešavanja na festivalu.

17-Sep-2018
Drama velikog španskog pesnika i ljubitelja slobode

17-Sep-2018
Živimo vrijeme poraza ljudskosti

28-Aug-2018
Našim političarima ne odgovara pomirenje naroda

21-Aug-2018
Trag vremena - štit, knjiga i nakit

21-Aug-2018
Muzika i umjetnost bez granica

21-Aug-2018
Kad u teatru neko posegne za poezijom uvijek ima publiku

20-Aug-2018
Društvo se i danas treba emancipirati da bi razumjelo ženu

20-Aug-2018
Moramo prestati da živimo strahove malih razlika

19-Aug-2018
Žmurimo pred stvarima koje su izvan zakona, morala, dostojanstva

19-Aug-2018
Kleža uvijek ima publiku

17-Aug-2018
Godine koje su određivale sudbinu generacija

17-Aug-2018
Univerzum bezbrojnih kombinacija

17-Aug-2018
Nušić kao rijetko koji pisac poznaje naš mentalitet

17-Aug-2018
Nušić naš balkanski i svagdanji

15-Aug-2018
Neliberalizam nam ukida kritičko mišljenje I humanizam

14-Aug-2018
Na srpskoj književnoj sceni su faraoni i karteli

14-Aug-2018
Ništa kod Vučića nije fascinatno da zasluži scenu

13-Aug-2018
Studija od izuzetnog značaja za pozorišnu umjetnost regiona

13-Aug-2018
Društvo banalizuje klasike

12-Aug-2018
Opseg emocija skratili smo na najmanji broj

12-Aug-2018
Autentično i impulsivno čitanje Lorkine poezije

11-Aug-2018
Premijera „Krvavih svadbi“ ispraćena ovacijama

9-Aug-2018
Autentično i impulsivno čitanje Lorkine poezije

9-Aug-2018
Impulsivna predstava koja pripada Mediteranu

9-Aug-2018
Večeras predstava kakvu Grad teatar zaslužuje

8-Aug-2018
Klasika nije i ne može biti dogma

7-Aug-2018
Svaki čovjek može da bude glumac, ali pitanje je ko je pravi umjetnik

7-Aug-2018
Živim svoj lični feminizam

7-Aug-2018
Veliki, plemeniti gospodin pozorišta

6-Aug-2018
Spomenik crnogorskom pozorištu

6-Aug-2018
Glupost je postal instrument vladanja

3-Aug-2018
Priča o sistemu i stradanju pojedinca

2-Aug-2018
Glas žena iz manjih sredina

1-Aug-2018
Zašto se vječno smijemo Nušiću

1-Aug-2018
Đorđo Sladoje predstavio novu zbirku poezije na Trgu pjesnika u Budvi

30-Jul-2018
Istina nikada nije nova, samo je nov način na koji se priča

27-Jul-2018
Svaka generacija mora ponovo reći šta je istina

27-Jul-2018
Mediteran u djelima crnogorskih slikara

26-Jul-2018
Andrić nam je, kao Hrist, svima oprao noge

24-Jul-2018
Da biste znali kuda idete, morate da imate elitu

24-Jul-2018
Dvoržak za ekstazu publike

23-Jul-2018
Mitologija nije nego vidljiva, odnosno nevidljiva estetika

22-Jul-2018
Šekspir u parodiji ovoga vremena

22-Jul-2018
Treba čitati da bismo živjeli

20-Jul-2018
Ikona – umjetnost ili religija

19-Jul-2018
Grabarić: Sami smo stvorili šizofreni svijet

17-Jul-2018
Najdžel Kenedi: Svijet je izgubio empatiju

17-Jul-2018
Spektakularna satira o nama, vlasti, Evropi

15-Jul-2018
Spektakl Najdžela Kenedija ispred Starog grada

15-Jul-2018
Furiozna komedija o političkoj manipulaciji

NAPOMENA: “Grad teatar” ima isključivo pravo izmjene programa ili učesnika navedenih u programu, tj. otkaza nastupa pravnim ili fizičkim licima sa kojima nije zaključen pisani ugovor do dana nastupa.