Novosti > Koncertni spektakl za završetak Muzičkog programa Grad teatra

Objavljeno: 18-Aug-2017

Koncertni spektakl za završetak Muzičkog programa Grad teatra

About Us

Muzički program Grada teatra, koji je i ovog ljeta svojoj publici ponudio nastupe izuzetnih domaćih i stranih virtuoza, je završen pravim spektaklom na Terasi između crkava – svjetska zvijezda, violinista Nemanja Radulović, i takođe svjetski poznati muzičari, klarinetista Milan Milošević, violinistkinje Tijana Milošević i Ksenija Milošević, fagotista Žarka Perišića i pijanista Dejana Sinadinović isprećeni su višeminutnim ovacijama prepunog gledališta.

Kako je obraćajući se publici izjavio Brajan Ebel, savjetnik kanadskog ambasadora, ovim gala koncertom pod nazivom „Kanada u svjetskoj muzici“, njegova država svečano obilježava 150 godina postojanja, i da se nada da će se saradnja sa Gradom teatrom nastaviti.

Ovaj izuzetni ansambl izveo je djela “Patetični trio” Mihaila Glinke, Trio za klarinet, violinu i klavir Arama Hačaturijana, Mocartov Klarinet-kvintet u A-duru K 581, a publika je premijerno mogla da čuje i kompozicije savremenih kanadskih kompozitora – Trio Faršida Samandarija i “Klecmer u Granadi”, djelo koje je Sid Robinović posvetio istraživanju čuvenog klarinetiste Milana Miloševića, a ono se baziralo na ornamentici sa primesama muzike sa Balkana.

Kako je Milošević izjavio poslije koncerta, nedavno je kao dio svog istraživanja imao ideje koje je podijelio sa svojim sestrama, Tijanom i Ksenijom Milošević, koje su koncert majstori i često nastupaju s Nemanjom Radulovićem na ovdašnjim i svjetskim scenama, i sa slavnim zagrebačkim fagotistom Žarkom Perišićem,koji je njegov dugogodišnji saradnik i prijatelj.

“Ovdje je riječ o internacionalnoj saradnji, u ansamblu je i čuveni pijanista Dejan Sinadinović, profesor FMU u Beogradu, i mislim da smo zaista napravili jedan zlatni spoj, u kojem imamo klavir, dvije violine, violu, i treću violin po potrebi, fagot i klarinet. Ovaj program treba da pokaže različite stilove, sa idejom da angažujemo i publiku, i da spojimo tu energiju stvaralaštva oko nas. S obzirom da je sto pedeset godina postojanja države Kanade, stupio sam u kontakst sa administracijom ambasade Kanade u Srbiji i Crnoj Gori, ponudili smo im ovaj projekat, i oni su bili oduševljeni. Program koji je čula publika Grada teatra još nismo izveli u Kanadi, nastupali  smo u Zadru i Osoru, sada i u Budvi koja je, inače, moj omiljeni grad. Ovdje sam proveo djetinjstvo i mnogo prelijepih trenutaka mladosti. Imam divna sjećanja koja me vezuju za Budvu, tako da je ovaj koncert za mene bio i vrlo emotivni trenutak – prvi put sam svirao na sceni Terase između crkava, i čini mi se da su pored nas izvođača u ovom koncertu učestvovali i fantastični zvuci morskih talasa”, izjavio je Milošević, koji više od dvadeset godina radi na Vankuver Koledžu kao direktor Muzičkog odsjeka.

Fagotista Žarko Perišić, koji je u velikoj mjeri idejni tvorac repertoara koji smo čuli, istakao je da je ovdje riječ o jednoj potpuno neuobičajenoj sinergiji instrumenata u klasičnoj muzici.

“Miloševič je zaista okupio jednu najbolju moguću ekipu, a ja sam se s moje strane potrudio da na par mjesta u Splitu animiram moje kolege i direktore festivala za ovaj projekat, tako da ovog ljeta imamo jednu malu Jadransku turneju. Publika je sjajno reagovala na svim koncertima, kao i ovdje u Budvi, mislim da joj se dopala ta životnost i opušetnost našeg muziciranja, kreacije koje se dešavaju, i to je jedna od onih velikih poruka koje glazba može donjeti – može vam ostaviti jednu divnu sliku, jedan uzbudljivi trenutak ljepote i doživljaj s emotivnim nabojem koji ćete nositi u sebi i rado ga se sjećati i nakon nekog vremena”, istakao je Perišić.               

Nemanja Radulović, koji je osvojio svijet klasične muzike virtuoznim muziciranjem i avanturističkim programima, i koji je danas jedna od vodećih planetarnih zvijezda, nije želio da daje javne izjave. Jer, kako je objasnio, on nije član ovog ansambla, nije učestvovao u pravljenju ovog projekta, nego je samo gost – izvođač. Nezvanično, Radulović je rekao da se vrlo rado sjeća Budve i Grada teatra, gdje je prvi put nastupao kada je imao devet godina, i da mu je veoma drago što je opet na festivalu koji mu je među prvima otvorio svoja vrata.

Zadovoljstvo kako je publika reagovala na njihov koncert istakle su i Tijana i Ksenija Milošević, kao i pijanista Dejan Sinadinović, koji su istakli da je Grad teatar izgradio reputaciju festivala na kojem je čast učestvovati, kako za domaće umjetnike, tako i za one iz inostranstva. 

R.B.R.   

17.08.-Pobjeda

 

 

17-Sep-2018
Drama velikog španskog pesnika i ljubitelja slobode

17-Sep-2018
Živimo vrijeme poraza ljudskosti

28-Aug-2018
Našim političarima ne odgovara pomirenje naroda

21-Aug-2018
Trag vremena - štit, knjiga i nakit

21-Aug-2018
Muzika i umjetnost bez granica

21-Aug-2018
Kad u teatru neko posegne za poezijom uvijek ima publiku

20-Aug-2018
Društvo se i danas treba emancipirati da bi razumjelo ženu

20-Aug-2018
Moramo prestati da živimo strahove malih razlika

19-Aug-2018
Žmurimo pred stvarima koje su izvan zakona, morala, dostojanstva

19-Aug-2018
Kleža uvijek ima publiku

17-Aug-2018
Godine koje su određivale sudbinu generacija

17-Aug-2018
Univerzum bezbrojnih kombinacija

17-Aug-2018
Nušić kao rijetko koji pisac poznaje naš mentalitet

17-Aug-2018
Nušić naš balkanski i svagdanji

15-Aug-2018
Neliberalizam nam ukida kritičko mišljenje I humanizam

14-Aug-2018
Na srpskoj književnoj sceni su faraoni i karteli

14-Aug-2018
Ništa kod Vučića nije fascinatno da zasluži scenu

13-Aug-2018
Studija od izuzetnog značaja za pozorišnu umjetnost regiona

13-Aug-2018
Društvo banalizuje klasike

12-Aug-2018
Opseg emocija skratili smo na najmanji broj

12-Aug-2018
Autentično i impulsivno čitanje Lorkine poezije

11-Aug-2018
Premijera „Krvavih svadbi“ ispraćena ovacijama

9-Aug-2018
Autentično i impulsivno čitanje Lorkine poezije

9-Aug-2018
Impulsivna predstava koja pripada Mediteranu

9-Aug-2018
Večeras predstava kakvu Grad teatar zaslužuje

8-Aug-2018
Klasika nije i ne može biti dogma

7-Aug-2018
Svaki čovjek može da bude glumac, ali pitanje je ko je pravi umjetnik

7-Aug-2018
Živim svoj lični feminizam

7-Aug-2018
Veliki, plemeniti gospodin pozorišta

6-Aug-2018
Spomenik crnogorskom pozorištu

6-Aug-2018
Glupost je postal instrument vladanja

3-Aug-2018
Priča o sistemu i stradanju pojedinca

2-Aug-2018
Glas žena iz manjih sredina

1-Aug-2018
Zašto se vječno smijemo Nušiću

1-Aug-2018
Đorđo Sladoje predstavio novu zbirku poezije na Trgu pjesnika u Budvi

30-Jul-2018
Istina nikada nije nova, samo je nov način na koji se priča

27-Jul-2018
Svaka generacija mora ponovo reći šta je istina

27-Jul-2018
Mediteran u djelima crnogorskih slikara

26-Jul-2018
Andrić nam je, kao Hrist, svima oprao noge

24-Jul-2018
Da biste znali kuda idete, morate da imate elitu

24-Jul-2018
Dvoržak za ekstazu publike

23-Jul-2018
Mitologija nije nego vidljiva, odnosno nevidljiva estetika

22-Jul-2018
Šekspir u parodiji ovoga vremena

22-Jul-2018
Treba čitati da bismo živjeli

20-Jul-2018
Ikona – umjetnost ili religija

19-Jul-2018
Grabarić: Sami smo stvorili šizofreni svijet

17-Jul-2018
Najdžel Kenedi: Svijet je izgubio empatiju

17-Jul-2018
Spektakularna satira o nama, vlasti, Evropi

15-Jul-2018
Spektakl Najdžela Kenedija ispred Starog grada

15-Jul-2018
Furiozna komedija o političkoj manipulaciji

NAPOMENA: “Grad teatar” ima isključivo pravo izmjene programa ili učesnika navedenih u programu, tj. otkaza nastupa pravnim ili fizičkim licima sa kojima nije zaključen pisani ugovor do dana nastupa.