Novosti > Priča koja nas je duboko uzdrmala

Objavljeno: 10-Aug-2017

Priča koja nas je duboko uzdrmala

About Us

Autorski projekat “Čuvari tvog poštenja” Borisa Liješevića, jednog od najpriznatijih i najangažovanijih reditelja  posljednjih godina u regionu, poslije nagrada na međunarodnom pozorišnom festivalu Novi Tvrđava Teatar i Teatar festu “Petar Kočić” za najbolju predstavu i režiju, stigao je i pred publiku Grada teatra.

Tako je ova produkcija Gradskog pozorišta iz Podgorice izazvala ogromno interesovanje gledalaca (karte su bile rasprodate nekoliko dana unaprijed), jer se projekat “Čuvari tvog poštenja” svojim umjetničkim dometima, autorskom hrabrošću, sjajnim rediteljskim postupkom, glumačkom ekipom i aktuelnošću, na brojnim gostovanjima po regionu već nametnuo kao predstava koja nosi oznaku “obavezno vidjeti”, a tek zatim i time što je Liješević i dalje Budvanin i njihov sugrađanin, iako posljednjih godiina živi i radi na relaciji Beograd – Novi Sad. Višeminutne ovacije Dubravki Drakić, Branki Femić Šćekić, Božidaru Zuberu, Katarini Krek, Emiru Ćatoviću, Pavlu Iliću, Ivoni Čović Jaćimović, Sanji Popović, Simu Trebješaninu, Željku Radunoviću, Branku Iliću, bila je nagrada publike za izvanrednu igru kojom nam je ispričala potresnu i uznemirujuću priču o nama samima.

Ideju za ovaj teatarski projekat Liješević je pronašao u prepoznatljivom stihu crnogorske himne, “čuvari tvog poštenja”, ali tema kojom se bavi perdstava prevazilazi lokalitet Crne Gore, kako je izjavila Dubravka Drakić, i može se smatrati univerzalnom u ovo naše doba porušenih sistema vrijednosti, najviše moralnih, zbog čega publika izvanredno reaguje svuda gdje je igraju.

“Jako nam je drago što smo igrali u Budvi, prije svega zbog Borisa Liješevića, žao mi je što nije mogao da dođe i vidi kako su njegovi Budvani fantastično primili ovu predstavu. Meni lično, nastup na Gradu teatru mnogo znači, još se sjećam vremena kada sam 1994. postala student FDU na Cetinju, i kada je nama nastup na ovakvom festivalu, koji je tog trenutka bio najprestižniji u region, bio nedostižan san. Ali, Grad teatar nam je i tada otvorio vrata – kao studenti učestvovali smo u svečanim programima otvaranja i zatvaranja festivala, da pratimo jednu produkciju koja je bila, ako mogu tako da kažem, na jednom  ekskluzivnijem nivou nego što je sada, da vidimo majstore glumačke profesije i da učimo od njih. Pamtim sjajne predstave na Citadeli i na nekim drugim lokacijama, i čini mi se da se tokom vremena Grad teatar transformisao, da će tek da nađe svoj puni oblik, iako je i danas njegov prepoznatljiv znak elitistički umjetnički koncept. Ono što me raduje je to što je konačno shvaćeno da on, prije svega, pripada Budvi i od dobre volje Budvana da sačuvaju svoj festival, i da Grad teatar zaista bude   Grad teatar, kao što je večeras bio tokom predstave – bez okolne muzike, tih i miran, i spreman da služi umjetnosti.

Dubravka Drakić, danas jedna od vodećih glumica koje svojim ostvarenjima  obilježavaju crnogorsko pozorište, i koju budvanska publika poznaje po sjajnim ulogama, kako iz produkcija Grada teatra, tako i iz gostujućih predstava, o samom projektu “Čuvari tvog poštenja” kaže da se on bavi savremenim društvenim okolnostima u kojima živimo i vrijednostima na kojima smo odgajani, i da nosi jednu uznemiravajuću poruku.

“Predstava postavlja brojna aktuelna pitanja - od onih šta znači poštenje u današnjoj Crnoj Gori, šta smo u stanju da žrtvujemo zarad časti i obraza, kakvi smo i gdje smo u odnosu na pretke, šta nam je donijelo vrijeme koje nas udaljava od osovnog koda naših predaka, šta je ostalo od poštenja koje je iznjedrilo našu himnu… Radnja se događa u školi, to je možda okosnica ove predstave koja na prvi pogled izgleda naivno, povremeno duhovito, a suštinski je ključno na ovim našim prostorima, i u tom smislu jeste nešto što može duboko da nas prodrma i uzdrma da se pitamo kuda je sve to otišlo, i koliko se ove nove generacije koje pristižu, i okolnosti u kojima oni žive, razliku od nas u vrijeme kada smo mi učili osnovnu školu, da ne pominjem srednju. Ova predstava se, dakle, itekako i mene lično tiše, i svih ljudi koji danas imaju malu djecu.

O tome ko su, danas, zapravo, čuvari našeg poštenja i gdje bi ih trebalo tražiti, ako je u ovo vrijeme i sama riječ poštenje postala arhaična i obezvrjeđena, Dubravka Drakić kaže da su te moralne kategorije uvijek, i prije svega u nama samima, i da ih tu treba tražiti.

“Svako od nas je dio društva u kojem živi, i treba poći od sebe - svaki pojedinac u svojoj mikrozajednici, svojoj porodici, sopstvenim gestom može da učini nešto što će jendo društvo usmjeravati u dobrom pravcu. Mislim da je tu ključ svega, tu valjda sve počinje. A da je teško, teško je, ne samo ovdje, u ovom našem region čini se da dosta toga novac rješava, ali, “okreni, obrni”, izgleda da ipak nije sve u novcu. Nešto je i u nečemu drugom. Šta je to drugo, biće nam potrebno vrijeme da shvatimo – možemo li bez ratova i bez novca, i ima li nešto treće”, istakla je Dubravka Drakić.

R. Baković            

10.08.-Pobjeda

17-Sep-2018
Drama velikog španskog pesnika i ljubitelja slobode

17-Sep-2018
Živimo vrijeme poraza ljudskosti

28-Aug-2018
Našim političarima ne odgovara pomirenje naroda

21-Aug-2018
Trag vremena - štit, knjiga i nakit

21-Aug-2018
Muzika i umjetnost bez granica

21-Aug-2018
Kad u teatru neko posegne za poezijom uvijek ima publiku

20-Aug-2018
Društvo se i danas treba emancipirati da bi razumjelo ženu

20-Aug-2018
Moramo prestati da živimo strahove malih razlika

19-Aug-2018
Žmurimo pred stvarima koje su izvan zakona, morala, dostojanstva

19-Aug-2018
Kleža uvijek ima publiku

17-Aug-2018
Godine koje su određivale sudbinu generacija

17-Aug-2018
Univerzum bezbrojnih kombinacija

17-Aug-2018
Nušić kao rijetko koji pisac poznaje naš mentalitet

17-Aug-2018
Nušić naš balkanski i svagdanji

15-Aug-2018
Neliberalizam nam ukida kritičko mišljenje I humanizam

14-Aug-2018
Na srpskoj književnoj sceni su faraoni i karteli

14-Aug-2018
Ništa kod Vučića nije fascinatno da zasluži scenu

13-Aug-2018
Studija od izuzetnog značaja za pozorišnu umjetnost regiona

13-Aug-2018
Društvo banalizuje klasike

12-Aug-2018
Opseg emocija skratili smo na najmanji broj

12-Aug-2018
Autentično i impulsivno čitanje Lorkine poezije

11-Aug-2018
Premijera „Krvavih svadbi“ ispraćena ovacijama

9-Aug-2018
Autentično i impulsivno čitanje Lorkine poezije

9-Aug-2018
Impulsivna predstava koja pripada Mediteranu

9-Aug-2018
Večeras predstava kakvu Grad teatar zaslužuje

8-Aug-2018
Klasika nije i ne može biti dogma

7-Aug-2018
Svaki čovjek može da bude glumac, ali pitanje je ko je pravi umjetnik

7-Aug-2018
Živim svoj lični feminizam

7-Aug-2018
Veliki, plemeniti gospodin pozorišta

6-Aug-2018
Spomenik crnogorskom pozorištu

6-Aug-2018
Glupost je postal instrument vladanja

3-Aug-2018
Priča o sistemu i stradanju pojedinca

2-Aug-2018
Glas žena iz manjih sredina

1-Aug-2018
Zašto se vječno smijemo Nušiću

1-Aug-2018
Đorđo Sladoje predstavio novu zbirku poezije na Trgu pjesnika u Budvi

30-Jul-2018
Istina nikada nije nova, samo je nov način na koji se priča

27-Jul-2018
Svaka generacija mora ponovo reći šta je istina

27-Jul-2018
Mediteran u djelima crnogorskih slikara

26-Jul-2018
Andrić nam je, kao Hrist, svima oprao noge

24-Jul-2018
Da biste znali kuda idete, morate da imate elitu

24-Jul-2018
Dvoržak za ekstazu publike

23-Jul-2018
Mitologija nije nego vidljiva, odnosno nevidljiva estetika

22-Jul-2018
Šekspir u parodiji ovoga vremena

22-Jul-2018
Treba čitati da bismo živjeli

20-Jul-2018
Ikona – umjetnost ili religija

19-Jul-2018
Grabarić: Sami smo stvorili šizofreni svijet

17-Jul-2018
Najdžel Kenedi: Svijet je izgubio empatiju

17-Jul-2018
Spektakularna satira o nama, vlasti, Evropi

15-Jul-2018
Spektakl Najdžela Kenedija ispred Starog grada

15-Jul-2018
Furiozna komedija o političkoj manipulaciji

NAPOMENA: “Grad teatar” ima isključivo pravo izmjene programa ili učesnika navedenih u programu, tj. otkaza nastupa pravnim ili fizičkim licima sa kojima nije zaključen pisani ugovor do dana nastupa.