Novosti > Gdje je mjesto pojedinca u totalitarnom svijetu

Objavljeno: 28-Jul-2017

Gdje je mjesto pojedinca u totalitarnom svijetu

Kontakt

Dramski program Grada teatra ponovo je doveo u Budvu Maju Pelević, poznatu angažovanu beogradsku dramatičarku, koja se na Gradu teatru s velikim uspjehom predstavila još 2007. godine, dramom „Skočiđevojka“, po motivima pripovjetke Stefana Mitrova Ljubiše (premijerno izvedena kao festivalska koprodukcija). Ona je ovog ljeta stigla sa autorskim  projektom „Sloboda je najskuplja kapitalistička reč“, koji potpisuje zajedno sa Olgom Dimitrijević.

Produkcija Bitef teatra iz Beograda, koja je premijeru doživjela u prestižnoj selekciji prošlogodišnjeg, jubilarnog Bitef festivala, izvedena je preksinoć pred prepunim gledalištem scene Terase između crkava. Riječ je o predstavi koja je inspirisana istraživanjem i putovanjem autorki u najizolovaniju zemlju na svijetu, koja i danas pobuđuju pažnju i osudu ostatka svijeta – Sjevernu Koreju, i preispituje ideju slobode u doba sve većeg globalnog nadzora čovjeka. Tako publika postaje posmatrač i sudionik svojevrsne „turističke ture“ po zemlji koja se još uvijek smatra zastrašujućim simbolom jednog autoritarnog, diktatorskog i nedemokratskog svijeta, u kojem su ukinute sve lične i građanske slobode pojedinca, kao i njegova indivudualnost. Maja Pelević i Olga Dimitrijević, kroz svoj razigrani duo – performans, uz pomoć video materijala snimljenog na putovanju, na licu mjesta, u oko sat i po igre, daju gleodaocima jednu dinamičnu, nepredvidljivu, razigranu i raspričanu sliku države sa najzatvorenijim društvom na svijetu,     sa stanovništvom koje, u ogromnoj većini ne može da putuje izvan svoje zemlje, a često ni unutar nje, koje ne posjeduje savremena sredstva komunikacije, ne zna strane jezike, a sa strancima nema prilike da se susretne…

Kako je izjavila Maja Pelević, predstava „Sloboda je najskuplja kapitalistička riječ“, koju je publika uprkos kiši ispratila ovacijama, postavlja i pitanja kolika su ograničenja našeg mišljenja uslovljena stalnim propagandama i konteksta iz kojeg mi dolazimo, koliko je pojam slobode relativan i određen društveno-kulturnim kontekstom, da li je kult ličnosti gori od nevidljivog kulta kapitala, šta nam Sjeverna Koreja – posljendji ostatak Hladnog rata – govori o našem, „zapadnom“ svijetu? Da li je jedina mogućnost da se izbjegne imperijalistiočka dominacija posjedovanje atomske bombe, da li socijalističko uređenje nužno mora da bude i totalitarno,  dokle su dosegli demokratija, građanske i lične slobode pojedinca u zemljama na ovim našim prostorima...

„Bila mi je velika čast da igram u Crnoj Gori, posebno u Budvi, zato što polovinu svoje godine provodim u Bečićima, tako da se osjećam kao da sam ovdje „lokalna“. Posebno zadovoljstvo bilo mi je to da igram pred publikom koja je uprkos kiši ostala da predstavu odgleda do kraja. Zadovoljna sam i reakcijama, a naravno, posebno time što tokom predstava u Starom gradu više nema muzike i možemo nornmalno da igramo. Sam projekat „Sloboda je nasjkuplja kapitalistička riječ“ je prvi ovakve vrste koji sam do sada radila, napravila sam ga zajedno sa dramaturškinjom Olgom Dimitrijević, i specifičan je po tome što je neka vrsta naše refleksije na putovanje po Sjevernoj Koreji. S obzirom da je ova tema takva kakva jeste, specifična sama po sebi onda, naravno, kada se nalazimo u nekim drugim okolnostima, na gostovanjima, a dosta smo putovali sa ovom predstavom po regionu, bile smo i u Grčkoj, Indiji, Rumuniju, uskori idemo i u neke druge zemlje, onda pokušavamo da je prilagodimo  mjestu gdje je igramo. Nekada se stvari same po sebi potrefe, bez da ih prilagođavamo, kao recimo, ovdje u Budvi – rekla je Maja Pelević.

Kako je istakla Olga Dimitrijević, ova predstava ima svoj festivalski život, i to dobrim djelom u onome što zovemo ističnom Evropom.

“Stigle smo, eto, i do jedne indijske države na jugu, koja ima vrlo ozbiljan politički bek graund. Njihov pozirišni festival ima isto tako kao i Budva jednu vrlo profilisanu i obrazovanu publiku, koja je sjajno komunicirala sa našom predstavom, kao i gledaoci u svim drugim gradovima u kojima smo bile do sada. Na neki način, ta tema Sjeverne Koreje mnogo nam više može reći o čitavom svijetu i društvima u kojima danas živimo, nego o samoj toj državi, što je i bila naša želja sa ovom predstavom. Ono što je takođe zanimljivo je i to da ovu predstavu prvi put igramo na otvorenom, što je potpuno novo iskustvo – taj fenomenalni ambijent pored mora, sa gromovima na horizontu i kiši koja počinje da lije, i jako mi je drago što publika nije odustala I što smo je odigrali do kraja – istakla je Olga Dimitrijević.

27.07.-Dan           

19-Aug-2017
Kameni zapisi ljudi

19-Aug-2017
Savezništvo u kulturi

18-Aug-2017
Riječi i slike kao zapisi u kamenu

18-Aug-2017
Koncertni spektakl za završetak Muzičkog programa Grad teatra

18-Aug-2017
Pisati na stranom jeziku je kao da tumaraš po mraku

16-Aug-2017
Bekim Sejranović zatvorio Trg pjesnika u Budvi

16-Aug-2017
Glembajevi su priča našeg doba

14-Aug-2017
Hronika Budva Grad teatra

14-Aug-2017
Kultura uvijek preživi, a politika ne preživi

14-Aug-2017
Premijerom “Glembajevih” u Dubrovniku Grad teatar zvaršio svoj Dramski program

13-Aug-2017
Ogledala društva u tranziciji

13-Aug-2017
Spektakl o Krležinim junacima naših dana

13-Aug-2017
Budvani na predstavi Gospoda Glembajevi u Dubrovniku

10-Aug-2017
Priča koja nas je duboko uzdrmala

10-Aug-2017
Umjesto klasične promocije savremeni dijalog s povodom

10-Aug-2017
Srbija, Crna Gora i Hrvatska imaju iste kriminalne politike

9-Aug-2017
OBAVJEŠTENJE

9-Aug-2017
Ovo je vrijeme sa previše uglova posmatranja

7-Aug-2017
Kosmos sa svim svojim čudima

7-Aug-2017
Uvijek dajemo novo čitanje

4-Aug-2017
Puno razotkrivanje travestiranih identiteta

3-Aug-2017
Obavještenje povodom održavanja predstave “Gospoda Glembajevi” na 31. festivalu “Grad teatar”

3-Aug-2017
Mislim da je zazvučao Šekspir prošle večeri u Budvi

3-Aug-2017
Ovacije za maestra Ljubimova

2-Aug-2017
O devastiranim ljudima i gradovima

1-Aug-2017
Kvazipobunjeno društvo i travestija

30-Jul-2017
Njegoš je bio moralni idealista, mudrac i prorok

28-Jul-2017
Gdje je mjesto pojedinca u totalitarnom svijetu

27-Jul-2017
U Budvi sam, u kući ujaka, otkrivao slikarstvo i džez

27-Jul-2017
Predstava "Sloboda je najskuplja kapitalistička reč" izvedena pred brojnom budvanskom publikom

27-Jul-2017
Eros, krv i svetost kroz likove biblijskih žena

25-Jul-2017
Genijalni Mocart i domaći virtuozi

24-Jul-2017
Gorki put svih Prometeja naših dana

23-Jul-2017
Pisanje, bijeg od običnog života i njegove banalnosti

22-Jul-2017
I Prometej naših dana mora da strada

20-Jul-2017
Smijeh nas liječi od užasa koji živimo

20-Jul-2017
Sapfo i Njegoša spaja antički fenomen

19-Jul-2017
Na Trgu gostuje Ivana Dimić

18-Jul-2017
Koncert za pamćenje i privilegija za publiku

18-Jul-2017
Exit teatar iz Zagreba gostuje sa predstavom “Balon”

17-Jul-2017
Promocija knjige

14-Jul-2017
Linije bjekstva u razodjenutom svijetu

13-Jul-2017
Poezija ne smije da bude u trendu

13-Jul-2017
Njegoš - pjesnik veličanstvene lične elegije

12-Jul-2017
Izložba

11-Jul-2017
Sonata ponovila uspjeh u Budvi

11-Jul-2017
Stigli smo u strašne, apsurdne uglove

7-Jul-2017
Otvoren 31. festival “Grad teatar” Budva

7-Jul-2017
Ne tjerajte glumce iz grada, jer ćete izgubiti grad

7-Jul-2017
Elitna umjetnost za tri groša

NAPOMENA: “Grad teatar” ima isključivo pravo izmjene programa ili učesnika navedenih u programu, tj. otkaza nastupa pravnim ili fizičkim licima sa kojima nije zaključen pisani ugovor do dana nastupa.