Novosti > I Prometej naših dana mora da strada

Objavljeno: 22-Jul-2017

I Prometej naših dana mora da strada

About Us

Priču o tragičnom, gorkom putu Prometeja naših dana, koji ulazi u borbu i pokušava da pobjedi korporativni sistem koji nam je stigao sa azapda, ali je na ovim našim prostorima još strašniji, jer počiva na potpuno kriminalizovanim društvima, budvanska publika ispratila je višeminutnim ovacijama. Takoe se Dorćol Platz promovisao i kao najuspješniji producent u Dramskom programu koji je izveden od početka 31. Grada teatra. Zasluga za to pripada kako ironičnoj, aktuelnoj, iskrenoj i oštroj drami Dejana Dukovskog (a imali smo priliku da na budvanskom festivalu vidimo do sada sve najznačajnije inscenacije njegovih djela), tako i sjajnoj glumačkoj ekipi, i posebno, rediteljskoj postavci. Gledaoci su tokom predstave šetali od scene do scene (od Jadranske straže do Terase između crkava, a u funkciji su bili i krov crkve Santa Marija, zidine oko ovog prostora, drveće...), što je publiku podsjetilo na zaltno doba Grada teatra i one prave, uzbudljive ambijentalne predstave.

Kako je Dukovski opisao glavnog junaka „Prometejevog puta“, on je čovjek koji u jednom trenutku krene sam protiv sistema da ispravlja nerpravdu, da mijenja stvari nabolje. U toj utopijskoj melodrami on je mogući Hamlet koji umjesto da razmišlja – djeluje. Tog običnog, savremenog čovjeka koji je doveden do opstrukcije zdravog razuma, koji borbu protiv sistema završava tragično, postajući i sam dio zla protiv koga se bori, bravurozno igra Slobodan Beštić.

Jedan od najznačajnijih jugoslovenskih i srpskih dramskih i filmskih umjetnika, koji je od samih početaka Grada teatra dio njegove istorije, sjajno dočarava lik Prometeja naših dana, iliti mogućeg Hamleta, u priči koja je ispričana na tarantinovski način – Mara, koga igra, šekspirolog po zanimanju kome banka zbog neisplaćenih dugova za kredit oduzima kuću, počinje pištoljem da se bori za pravdu, ubijajući one za koje smatra da uništavaju naša društva...

„Veoma me raduje kako je prihvaćena predstava, Grad teatar ima odličnu publiku, divna je bila i scena, a najprijatnije iznenađenje je to što nije bilo muzike, koaj inače godinama ometa izvođenje predstava u Starom gradu – istakao je Beštić.

-Ovdje igram od 1987, kada je Ljubiša Ristić napravio Kotor Art, i čini mi se da su ambijent i tišina prvi put tako dobro iskorišćeni, kao na izvođenju „Prometejevog puta“. Prošle godine smo igrali „Aveti“ na sceni „Vještice“, i to je zbog buke bio veliki skandal. Sada vidimo da se u Starom gradu ipak može bez muzike dok se izvode predstave, i to je sjajan pomak. Glumci su se ovdje mnogo mučili, često i neuspješno, da pobjede muziku i da daju publici ono što očekuje od njih – pravu predstavu za koju su kupili kartu. Jako sam srećan što je Grad teatar opet zaista postao Grad teatar – istakao je Beštić.

R.K.

22.07.- DAN  

18-Dec-2018
Srećni novogodišnji i božićni praznici

26-Nov-2018
Dodjela nagrade "Grad teatar" 2017/ 2018.

13-Nov-2018
„Scene iz bračnog života“ povodom Dana opštine u Budvi

13-Nov-2018
Iz plemena starih Azra...

13-Nov-2018
Milica Grujičič dobitnica nagrade "Ardalion" na 23. Jugoslovenskom pozorišnom festivalu, Užice 2018.

13-Nov-2018
Paradoks održavanja osovine patrijarhata

2-Nov-2018
Dobitnik nagrade "Grad teatar" za pozorišni doprinos za 2017/18. godinu IGOR VUK TORBICA

31-Oct-2018
Budva Grad teatar u konkurenciji za „Ardaliona”

17-Sep-2018
Drama velikog španskog pesnika i ljubitelja slobode

17-Sep-2018
Živimo vrijeme poraza ljudskosti

28-Aug-2018
Našim političarima ne odgovara pomirenje naroda

21-Aug-2018
Trag vremena - štit, knjiga i nakit

21-Aug-2018
Muzika i umjetnost bez granica

21-Aug-2018
Kad u teatru neko posegne za poezijom uvijek ima publiku

20-Aug-2018
Društvo se i danas treba emancipirati da bi razumjelo ženu

20-Aug-2018
Moramo prestati da živimo strahove malih razlika

19-Aug-2018
Žmurimo pred stvarima koje su izvan zakona, morala, dostojanstva

19-Aug-2018
Kleža uvijek ima publiku

17-Aug-2018
Godine koje su određivale sudbinu generacija

17-Aug-2018
Univerzum bezbrojnih kombinacija

17-Aug-2018
Nušić kao rijetko koji pisac poznaje naš mentalitet

17-Aug-2018
Nušić naš balkanski i svagdanji

15-Aug-2018
Neliberalizam nam ukida kritičko mišljenje I humanizam

14-Aug-2018
Na srpskoj književnoj sceni su faraoni i karteli

14-Aug-2018
Ništa kod Vučića nije fascinatno da zasluži scenu

13-Aug-2018
Studija od izuzetnog značaja za pozorišnu umjetnost regiona

13-Aug-2018
Društvo banalizuje klasike

12-Aug-2018
Opseg emocija skratili smo na najmanji broj

12-Aug-2018
Autentično i impulsivno čitanje Lorkine poezije

11-Aug-2018
Premijera „Krvavih svadbi“ ispraćena ovacijama

9-Aug-2018
Autentično i impulsivno čitanje Lorkine poezije

9-Aug-2018
Impulsivna predstava koja pripada Mediteranu

9-Aug-2018
Večeras predstava kakvu Grad teatar zaslužuje

8-Aug-2018
Klasika nije i ne može biti dogma

7-Aug-2018
Svaki čovjek može da bude glumac, ali pitanje je ko je pravi umjetnik

7-Aug-2018
Živim svoj lični feminizam

7-Aug-2018
Veliki, plemeniti gospodin pozorišta

6-Aug-2018
Spomenik crnogorskom pozorištu

6-Aug-2018
Glupost je postal instrument vladanja

3-Aug-2018
Priča o sistemu i stradanju pojedinca

2-Aug-2018
Glas žena iz manjih sredina

1-Aug-2018
Zašto se vječno smijemo Nušiću

1-Aug-2018
Đorđo Sladoje predstavio novu zbirku poezije na Trgu pjesnika u Budvi

30-Jul-2018
Istina nikada nije nova, samo je nov način na koji se priča

27-Jul-2018
Svaka generacija mora ponovo reći šta je istina

27-Jul-2018
Mediteran u djelima crnogorskih slikara

26-Jul-2018
Andrić nam je, kao Hrist, svima oprao noge

24-Jul-2018
Da biste znali kuda idete, morate da imate elitu

24-Jul-2018
Dvoržak za ekstazu publike

23-Jul-2018
Mitologija nije nego vidljiva, odnosno nevidljiva estetika

NAPOMENA: “Grad teatar” ima isključivo pravo izmjene programa ili učesnika navedenih u programu, tj. otkaza nastupa pravnim ili fizičkim licima sa kojima nije zaključen pisani ugovor do dana nastupa.