Novosti > Muzika i umjetnost bez granica

Objavljeno: 21-Aug-2018

Muzika i umjetnost bez granica

About Us

Posle izuzutnih koncerata violinist Najdžela Kenedija i pijaniste Borisa Kraljevića, na Gradu teatru ovog ljeta svojim nastupom briljirao je i No Borders Orchestra, kome je sasvim dostojno pripalo da svojim izuzetnim koncertriranjem i spusti “zavjese” Muzičkog programa 32. festivala.

Za svoje prvo predstavljanje pred budvanskom publikom, ovaj simfonijski orkestar odabrao je program sastavljen od izvanrednih djela, koja su poznata i po tome što su teška za izvođenje, i što sama po sebi podrazumjevaju veliku virtuoznost i iskustvo – Čajkovski, Vrebalov, Bah, Šenberg. Koncertom u Budvi, ovaj jedinstven orkestar sastavljen od muzičara iz svih republika nekadašnje velike Jugoslavije, otvorio je svoju turneju "Balkan Season 2018", u kojoj će nastupiti i u Prizrenu, Sarajevu i u Beogradu.

Kako je poslije koncerta izjavio dirigent Premil Petrović, osnivač i umjetnički direktor NBO, njihov projekat se razvio 2013, a nastao je u Beogradu i Berlinu, kao rezultat želje za stvaranjem regionalnog simfonijskog orkestra koji ostvaruje izvanredne umjetničke rezultate i inicira novu vrstu komunikacije na ovim prostorima. On počiva na dva temelja: muzici i društvu, a njegov cilj je pokretanje pozitivne društvene promjene kroz pomirenje i kreativnu saradnju.

-Srećni smo što smo upravo u Budvi započeli našu turneju, ovdje je bila fantastična reakcija publike, i vrlo smo zadovoljni ovim koncertom – prve tri kompozicije mogu da se izvode na otvorenom prostoru bez probelam, ali Šenbergova „Preobrežena noć“ je ekstremno teška kompozicija. To je pola sata ozbiljno komplikovane svirke, i mi do samog nastupa nismo bili potpuno sigurni kako će ona djelovati na otvorenoj sceni, i jako smo brinuli. Pokazalo se, međutim, da je ovaj eksperiment sa Šenbergom jako dobro prošao, da je koncentracija publike upravo na njegovom djelu bila vrlo jaka, što je ona pokazala i svojim aplauzima - kazao je on.

Prema riječima Petrovića, simfonojski orkestar NBO je sada prvi put nastupao u Budvi, a za njega lično je Grad teatar od posebne važnosti.

-To je prvi internacionalni festival na kojem sam uopšte dirigovao, i upravo smo ovdje 1996, u crkvi Santa Marija, izveli Mocartovu operu „Bastijen i Bastijena“. Iza nje je stajala jedna grupa mladih muzičara sa fakulteta, a nastala je u beogradskom „Reksu“, koji je bio Kulturni centar radija B92, i publika je ovdje bila oduševljena, isto kao i večeras. Grad teatar je inače već regionalno poznat po fantastičnoj publici, a mi smo se za ovaj nastup nedelju dana pripremali u Kotoru. Većina muzičara NBO nikada do sada nije ni bila, ni nastupala u Budvi, pa se dogodilo jedno obostrano oduševljenje – mnogi od njih planiraju da dođu ovdje već u septembru i da tu provedu godišnje odmore, pa će i to biti lijep doprinos turističkoj sezoni grada. Zaista smo jako lijepo primljeni ovdje, ljudi iz Grada teatra su pokazali veliku profesionalnost i ozbiljnost. Na tome bih naročito zahvalio njegovoj direktorki, Mileni Lubardi Marojević, jer se takva posvećenost u poslu, a nastupamo po čitavoj Evropi i najprestižnijim scenama, ne sreće baš tako često. Sve to naše utiske iz Budve čini zaista odličnim – rekao je Petrović, ističući da je i za rad NBO, i za njegove nastupe, entuzijazam i vjera u ono što rade od najvećeg značaja.              

-Ovaj simfonoijski orkestar je i nastao na tome što smo tražili načine da dekonstruišemo i transformišemo društva na ovim našim prostorima, i da zagovaranjem pozitivnih promjena i podsticanjem učinimo da ona postanu inkluzivnija, interkulturalna, demokratska i otvorena. NBO time služi kao platforma za prevazilaženje nacionalizma, rasizma, ksenofobije, homofobije i krvavog nasljeđa prošlosti u regiji Zapadnog Balkana i šire, ali i predrasuda koja zbog toga o nama ima gotovo čitav svijet. Prvih šest godina bile su veoma aktivne, imali smo brojne koncerte na vodećim festivalima na Balkanu, kao i fantastične recenzije sa nastupa na najznačajnijim festivalima u Evropi i svijetu. Time smo dokazali da ovaj prostor može sjajno kreativno da sarađuje, potrebno je samo okupiti neke ljude dobre volje, stvaraoce u svojim profesijama, koji imaju snage i želje da u prijateljstvu i miru stvaraju dobar život za sve ljude koji ovdje žive, bez obzira na vjeru i nacije – istakao je Petrović.

A.Ć.

20.08. - Dan

18-Dec-2018
Srećni novogodišnji i božićni praznici

26-Nov-2018
Dodjela nagrade "Grad teatar" 2017/ 2018.

13-Nov-2018
„Scene iz bračnog života“ povodom Dana opštine u Budvi

13-Nov-2018
Iz plemena starih Azra...

13-Nov-2018
Milica Grujičič dobitnica nagrade "Ardalion" na 23. Jugoslovenskom pozorišnom festivalu, Užice 2018.

13-Nov-2018
Paradoks održavanja osovine patrijarhata

2-Nov-2018
Dobitnik nagrade "Grad teatar" za pozorišni doprinos za 2017/18. godinu IGOR VUK TORBICA

31-Oct-2018
Budva Grad teatar u konkurenciji za „Ardaliona”

17-Sep-2018
Drama velikog španskog pesnika i ljubitelja slobode

17-Sep-2018
Živimo vrijeme poraza ljudskosti

28-Aug-2018
Našim političarima ne odgovara pomirenje naroda

21-Aug-2018
Trag vremena - štit, knjiga i nakit

21-Aug-2018
Muzika i umjetnost bez granica

21-Aug-2018
Kad u teatru neko posegne za poezijom uvijek ima publiku

20-Aug-2018
Društvo se i danas treba emancipirati da bi razumjelo ženu

20-Aug-2018
Moramo prestati da živimo strahove malih razlika

19-Aug-2018
Žmurimo pred stvarima koje su izvan zakona, morala, dostojanstva

19-Aug-2018
Kleža uvijek ima publiku

17-Aug-2018
Godine koje su određivale sudbinu generacija

17-Aug-2018
Univerzum bezbrojnih kombinacija

17-Aug-2018
Nušić kao rijetko koji pisac poznaje naš mentalitet

17-Aug-2018
Nušić naš balkanski i svagdanji

15-Aug-2018
Neliberalizam nam ukida kritičko mišljenje I humanizam

14-Aug-2018
Na srpskoj književnoj sceni su faraoni i karteli

14-Aug-2018
Ništa kod Vučića nije fascinatno da zasluži scenu

13-Aug-2018
Studija od izuzetnog značaja za pozorišnu umjetnost regiona

13-Aug-2018
Društvo banalizuje klasike

12-Aug-2018
Opseg emocija skratili smo na najmanji broj

12-Aug-2018
Autentično i impulsivno čitanje Lorkine poezije

11-Aug-2018
Premijera „Krvavih svadbi“ ispraćena ovacijama

9-Aug-2018
Autentično i impulsivno čitanje Lorkine poezije

9-Aug-2018
Impulsivna predstava koja pripada Mediteranu

9-Aug-2018
Večeras predstava kakvu Grad teatar zaslužuje

8-Aug-2018
Klasika nije i ne može biti dogma

7-Aug-2018
Svaki čovjek može da bude glumac, ali pitanje je ko je pravi umjetnik

7-Aug-2018
Živim svoj lični feminizam

7-Aug-2018
Veliki, plemeniti gospodin pozorišta

6-Aug-2018
Spomenik crnogorskom pozorištu

6-Aug-2018
Glupost je postal instrument vladanja

3-Aug-2018
Priča o sistemu i stradanju pojedinca

2-Aug-2018
Glas žena iz manjih sredina

1-Aug-2018
Zašto se vječno smijemo Nušiću

1-Aug-2018
Đorđo Sladoje predstavio novu zbirku poezije na Trgu pjesnika u Budvi

30-Jul-2018
Istina nikada nije nova, samo je nov način na koji se priča

27-Jul-2018
Svaka generacija mora ponovo reći šta je istina

27-Jul-2018
Mediteran u djelima crnogorskih slikara

26-Jul-2018
Andrić nam je, kao Hrist, svima oprao noge

24-Jul-2018
Da biste znali kuda idete, morate da imate elitu

24-Jul-2018
Dvoržak za ekstazu publike

23-Jul-2018
Mitologija nije nego vidljiva, odnosno nevidljiva estetika

NAPOMENA: “Grad teatar” ima isključivo pravo izmjene programa ili učesnika navedenih u programu, tj. otkaza nastupa pravnim ili fizičkim licima sa kojima nije zaključen pisani ugovor do dana nastupa.